skoluppgift-Porträtt


Hej hej! Nu är jag tillbaka igen, vi har sjukt mycket att göra i skolan, så hinner inte med att rita så mycket nu för tiden. Har inte ens hunnit uppdatera på min blogg, då har man mycket att göra:) men nu har jag fått ihop ett gäng skoluppgifter som jag kommer visa upp. Här är en uppgift då vi skulle göra ett porträtt i våran fotostudio. Vad säger denna bild er? Skulle vilja höra era funderingar och analyseringar. Denna bild kommer jag nog fortsätta leka med. Modellen är min kära klasskamrat som är mycket fin och duktig.

3 kommentarer:

  1. vilken bra bild sabina, du är verkligen bra på ljus och sånt! Kul att ha tillgång till en studio! Jag blir avis:D Spontant tänker jag att du vill säga något om kvinnlighet, kroppen?

    SvaraRadera
  2. Ok.. efter vi hade träffats på rack'n'roll kom jag att tänka på bilden igen när jag var hemma och full och behövde sova så jag skrev ner några stödord så jag skulle komma ihåg vad jag tänkte och stödorden lyder: Moderkänslor så mycket mer än fitta skapa uppstå liv

    Jag antar att det jag ville få fram var att jag fick moderkänslor av bilden och förundrades över att vi kvinnor går runt med en grej som vi kan låta nytt liv växa i, det är liksom inte det första man tänker på när man ser en fitta då tänker man SEX man tänker ju inte åh barn, det är inte förns man ser insidan som på den där bilden som man tänker det aa typ så tänkte jag.
    TJA!

    SvaraRadera